Monday, May 08, 2006

Microsoft Internet Explorer'da Flash Problemi

Burada bir hata vardı DÜZELTİLMİŞTİR
Merhaba bugün karşılaştığım ve çözdüğüm bi sorundan bahsetmek istiyorum. Son günlerde karşılaşmış olabilirsiniz. İnternet sitelerinde bir flash animasyonu üstüne fare imlecini getirdiğinizde, eğer fare imlecinin üstüne geldiğinde bir olay varsa işlemediğini ve etrafının gri bir çizgiyle kaplandığını görmüşsünüzdür. Bazıları için sorun olmayabilir ama benim yaptığım bir sitede üst menu tamamen flash animasyonu olduğu için büyük bir sorun çıkardı. İnternette yaptığım araştırma sonucu (thanks to google) bunun bir Microsoft Internet Explorer güncellemesi sonucunda ortaya çıktığını öğrendim. Tabiki bunun çözümünüde buldum şimdi onu aşağıda anlatacağım.

1) Aşağıdaki html etiketini flash animasyonları html içine gömmek için
kullandığımız "<object></object>" etiketinin "</object>" kısmından sonra ekliyoruz

<script src="ieupdate.js" type="text/javascript"></script>

2) Daha sonra Notepad açıyoruz ve aşağıdaki kodları oraya kopyalayıp, "ieupdate.js" adıyla kaydediyoruz.

theObjects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < theObjects.length; i++)
{ theObjects[i].outerHTML = theObjects[i].outerHTML; }

3) En son olarak bu dosyaları sitenin çalıştığı yere kopyalarıyoz ve sorun çözülüyor

Kolay gelsin...

Not: QuickTime, RealPlayer, Java and Adobe Acrobat gibi ActiveX tabanlı medya kullanan programlar içinde geçerli bir çözümdür.

1 Comments:

At May 16, 2006 at 1:02 PM, Blogger Ezgi said...

yaf blog actım diye cümlealeme yaydın da bişiler yaz bari olmuo bole huuuu....

 

Post a Comment

<< Home

kere tıklandı