Monday, February 11, 2008

Electro World


Bu haftasonu Ezgi'mi iş görüşmesine İvedik Organize Sanayii'ne götürdüm. Ordan dönüştede Metro'ya Anteres'e gidelim dedik. Anteres'i bulduktan sonra farkettik daha bitmemiş. Bir çok eksiği var. Yemek yiyecek yer bulamadık felan felan. Yanlız Avrupa'nın bir çok ülkesinde bulunan ecnebi TeknoSA Electro World açılmıştı ve burayı gezme fırsatımız oldu. Türkiyemizdeki teknoloji marketi çılgınlığı Avrupalı market zincirlerininde dikkatini çekmeyi başardı haliyle. Media Markt, Darty ve Electro World Türkiye'de birbiri ardına mağazalar açmaya başladılar. Herkes bu mağazalardaki ürünlerin, Amerika'ya giden tanıdıklara aldırdığımız ürünler gibi olacağını düşünüyordu. Bu mağazalarda bu durumu bildikleri için açılışlara has indirimler yaptılar. Fakat bunlarda aslında bedavadan reklam yapmak, insanları kandırmaktan başka bişey değildi. Stok sınırlı modeli geçmiş ürünleri satışa sunarak, sanki mağaza çok uygunmuş gibi göstermeye çalıştılar. Kendimi bu konuda biraz duyarlı ve bilinçli hissediyorum açıkcası. Zaten bir ürün alıcaksam en az 5 6 tane uygun web sitesi geziyorum. Ona göre alıyorum ve genelde fiyatları aklımda tutuyorum ve mağazalar arası karşılaştırma yapabiliyorum. Electro World'u gezerkende bütün fiyatları ve ürünleri inceledim. Evet çok uygun bir çok fırsatlı ürün var ama hepsinin modeli geçmiş. Bunlar gerek cep telefonu gerekse kamera vs.


Yanlız birde şöyle bir durum var. Türkiye bir çok hizmete çok ciddi vergi yükleri koyuyor. Özel Hizmet Vergileri adı altında aldığımız bir çok hizmeti nerdeyse ve hatta 2 katına kullanabiliyoruz. Gümrük vergiside bunlardan biri tabiki. Sonuçta satılan ürünlerinde bir üretim kargo saklanma ve satılma koşulları var ve bunların hepsi birer ücret. Bu firmalarda bunları göz önünde tutarak fiyatlandırma yapıyorlar. Bazen BestBuy'un sitesinide inceliyorum. Türkiye'deki fiyatlarla karşılaştırdığım zaman fark ortaya çıkıyor. Mesela Playstation 3'ün 40 GB lık modeli BestBuy'da 399$ satılıyor. Hepsiburada.com'da ise KDV dahil 950 YTL. Sonuç olarak biz bu ürünleri yaklaşık 2 katı fiyata alıyoruz ve bu durum Avrupa merkezli tekno-marketlerdede hala geçerli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

kere tıklandı