Tuesday, February 05, 2008

ODTÜ Profiency


Uzun bir süreden sonra 2008 Ocak ODTÜ Profiency sınavına girdim. En son hazırlıktan sonra girmiştim. Yanlız hazırlıkta girdiğim sınav sadece testten oluşuyordu. O sınavdan önce KPDS sınavında 65 almıştım. Bizim zamanımızda KPDS'den 65 alan hazırlığı geçebiliyordu. Bende KPDS den yeterli puanı alınca bazıları gibi evime dönmedim ODTÜ hazırlığın keyfini çıkardım bahar bahar. 65'ten sonra yaydığım içinde proftan anca 58,5 alabilmiştim(60 almak gerekiyor). Bu Ocakta girdiğim sınav daha önce girdiğim sınavdan farklıydı. 2005 senesinde sınav sistemi değişmiş writing ve listening dahil olmuştu sınava. İlk sınav çok zor diyorlardı. Gerçi değişik olduğu içinde ortalamanın düşük olmasıda bir ihtimal tabi. Ben o yaz okuldaydım ve bir çok yaz okuluna kalmış çöm vardı.
2008 güz ayında ODTÜ'de ve TOBB'da mastera başvurabilmek için ingilizce sınavına girmem gerekiyordu. Niyeyse ben profu Şubat ayında diye biliyordum. Ama öğrendimki sınavın ilk aşaması (grammer-reading) 25 ocaktaydı ve son başvuru gününe 1 gün kalmıştı. Neyse sınava yeni tükkandan Şennur'la başvurduk. Sevdiceğimde bize 2005'inde yapılan bu tarzda olan ilk sınavın sorularını bookstore'dan alıp bize getirdi. İlk aşamaya bir gün kala ilk kısımları evde yayılaraktan çözdüm. Sıra cevaplara bakmaya geldi ve faica! Anca yarı yarıya yapabiliyordum. Kolay kısmı gibi gelen bu kısımda yarı yarıya yapmam toplamda 65 e ulaşamıyacağım anlamına geliyordu. Demoralize olmayan kişiliğimle sınava girdim 25'inde. Neyse sonra 2. sınava girme hakkım olduğunu internetten baktım (50 puan üstünden en az 25).
Gerçi şöyle bir durum vardı. Eğer 25 26 civarı almış isem kalan kısımdan 40 almam gerekiyorduki bu gayet zordu. 29 unda 2. sınava girerken hazırlıktan ve bölümden arkadaşlarımla beraber girdim sınava. Hocamızda rahat bir insandı. Gayet iyiydi ilk durum. Sınav başladı ve CD çalardan British English aksanı başladı okumaya instructionları. Soruları teker teker dinliyor ve yapıyordum. Sesi gayet net anlıyordum. Tabi sorularıda emin olarak yapıyordum. Sonra note taking kısmına geldik. Oradada başarılı yaptığıma inanarak writing sırası gelmişti. Burda bir ara verildi. Biraz hava aldık ve writinge başladık. Konusuda kulağımın aşina olduğu sağlıklı beslenme ve yaşam ile ilgiliydi. Ayrıca bölümde yazdığımız sayfalarca raporlara güvenerek listening iyiydi burdan da alırım iyi deyip geçerim diye düşünüyordumki. Takıldım. Yazıyordum ama beğenmiyordum. Silip yeniden yazmanın mantıklı olmadığını düşünüp artık devam ettim. Sınavdan çıktım ve işe gittim. Bu pazartesi sonuçlar açıklandı. Önce 72 aldığımı öğrendim toplamda. Daha sonrada bölüm bölüm ne aldığımı. Sonuçlar aşağıda

ID: 1334655
NAME: İBRAHİM
LAST NAME: DEMİRAL
REASON: YL
STAGE 1: 36,50/50

STAGE 2
MC: 14,50/20
NT: 10,00/10
WRITING: 11,00/20

EXAM GRADE: 72,00

Beklemediğim kısmı ilk kısım olmuştu. Bu kadar alacağımı düşünmüyordum. Ama sonuçta hem ODTÜ'ye hem de TOBB'a yetecek kadar puan almıştım. Gerçi bundan sonra başlıyor herşey. Master için bölüm seçmek, kabul almak felan felan. En azından ilk sınavdan başarılıyla geçtim. Ya nasip sıradakiler....

Labels: , ,

2 Comments:

At February 8, 2008 at 9:46 PM, Blogger Ezgi said...

aferin benim sevgilime:)ne de olsa her başarılı erkeğin arkasında bir hatun vardır:)

 
At November 14, 2008 at 3:39 PM, Blogger Ozan İlbey Yılmaz said...

Proficiency yazmayı da öğrensen kimbilir daha neler başarabileceksin!

 

Post a Comment

<< Home

kere tıklandı